woensdag 6 maart 2013

G is for Granny Square

 

De G neemt me terug naar de jaren 70. Mijn "granny" haakte voor ons allemaal een sprei in onze favoriete kleur. De mijne was lila. Pas nu begrijp ik de uren werk die daar in gezeten hebben. En dat het sprei uiteindelijk is "verdwenen"  Niet meer in de mode, dus weg ermee. Bah. Ik heb spijt, met terugwerkende kracht. "Sorry Oma!" Ik was te jong en had nog geen eigen wil.Ik maakte ongemerkt deel uit van de wegwerpmaatschappij.Vandaag waardeer ik zeer dat zij dat sprei toen voor mij heeft gemaakt.

Le G me remmène aux années 70. Mon "granny" à moi nous a crocheté tous un couvre-lit dans nos couleurs favorites. Le mien était violet. Ce n'est que maintenant que je comprends les heures qu'elle a mis dedans. Et que le couvre-lit a disparu finalement. Demodé, et allez-hop on s'en débarrasse. Berk. Je regrette fort en rétrospective. "Excusez-moi Mami!" J'étais trop jeune, pas de volonté personnelle. Je faisais partie de la société jetable. Aujourd'hui j'apprecie autant plus qu'elle a fait ce couvre -lit pour moi.

1 opmerking:

  1. Hoi Liesbeth,
    Heb je blogs weer allemaal gelezen, hoe leuk en wat een variatie! Echt van genoten. Je blog over het sprei van je oma ontroerde me. Zo vond ik vanmiddag het poësie-album van mijn moeder terug ( samen met haar diploma's) en zag dat ik daar als kind in heb zitten knippen. Ik kon wel huilen! Waarom heeft niemand me hiervan weerhouden? Zeer leerzaam je blogs ook in het Frans te lezen. Wat ben jij GOED!
    Liefs uit Bellavillers, Elly

    BeantwoordenVerwijderen