maandag 6 februari 2012

Regenboogkussens



Vandaag weer een lapje afgemaakt voor een regenboogkussen. Dit duinlandschap is voor een Nederlandse mevrouw die in Duitsland woont en erg van de kust houdt. Zoals jullie misschien nog weten, bestaan de kussens uit 5 verschillende lapjes die door 5 verschillende personen worden geborduurd. Een naaister maakt er vervolgens een patchwork kussenhoes van. Er zijn ruim 50 vrouwen (en 1 man) die meewerken. Wie zin en tijd heeft schrijft zich in om mee te borduren als er een nieuwe aanvraag komt.
Deze week kwam er vanuit onze groep het verzoek om de regenboogkussens onder de aandacht te brengen van een groter publiek. Laat ik dus maar beginnen op m’n weblog.

                              Met het regenboogkussen hopen wij wat kleur te brengen in het leven
                                            van hen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken.
                                 Kent u iemand in uw naaste omgeving die geestelijk of lichamelijk
                                     door een dal gaat, en wilt u diegene laten weten dat hij of zij er
                                          niet alleen voor staat, vraag dan een regenboogkussen aan.


                                            Meer weten of helpen met het borduren van de lapjes?
                                            Kijk voor meer informatie op www.regenboogkussens.nl


We werken allemaal volkomen belangeloos mee. Het kussen(hoes) is gratis. Dus weest gerust, dit is geen commerciële reclame.
Ik doe hier aan mee omdat het erg leuk is om iemand een plezier te doen. En dat ook nog eens kan bereiken met het uitvoeren van mijn hobby borduren. Op ons forum lezen we de reacties van de ontvangers en de aanvragers van de kussens. Altijd zeer verrast en dankbaar. En ook verbaasd dat wildvreemde mensen zoiets voor hen hebben gemaakt. Op de website kun je lezen over het ontstaan van de regenboogkussens. Ik geloof dat ik via de weblog van Berthi bij de regenboogkussens terecht kwam. Het sprak me direct aan. En zo heb ik inmiddels aan diverse kussens mee mogen werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten