zondag 11 november 2012

Post op zondag

In april vertelde ik over mijn nieuwe hobby postcrossing . Inmiddels heb ik ruim 100 kaarten verstuurd en ontvangen. Ik vind het nog steeds erg leuk. De laatste tijd zoek en schrijf ik mijn kaarten meestal op zondag en wandel dan naar de brievenbus om ze posten. Het hele proces is leuk.

's morgens naar onze brievenbus voor de verrassingen.
De dag beginnen met vrolijke plaatjes en mooie postzegels van over de hele wereld.

De kaarten die aankomen staan eerst in de boekenkast
Daarna gaan ze in een map

De kaarten die ik verstuur komen uit deze dozen. Ik had altijd al een voorraadje, kocht een partijtje op Ebay en op rommelmarkten. De toeristenkaarten van Pas-de-Calais koop ik in Arras e.d. En tijdens mijn laatste stripje Parijs kocht een stapeltje Eiffeltorens, ook zeer gewild. Er zijn veel UNESCO werelderfgoed kaarten verzamelaars. Dit jaar werd het mijnbekken van Nord Pas-de-Calais aan de lijst toegevoegd. En de belforten van België en Nord Pas-de-Calais staan ook op de werelderfgoed lijst . En dat is allemaal "onze" streek.

Ik scan de kaarten voor registratie op de website. De achterkant scan ik voor mezelf. Dat is inmiddels een leuk dossier. Zonder te persoonlijk te worden op de kaarten, vertel ik van alles over mijn omgeving, over de kaart en over mezelf. Als ik nu kaarten teruglees geeft dat een leuke inzage in mijn heden en verleden.
De beschreven kaarten gaan met een zo leuk mogelijke postzegel op het fietsie naar St.Pol

Naar de grote brievenbus van het postkantoor

Of ik wandel naar het mini busje dat aan het eind van de marais hangt
Daarna is het wachten op een e-mail HURRAY!  YOU'R CARD WAS RECEIVED!
En dan ben ik kinderlijk blij als de ontvanger een leuk woordje schrijft omdat de kaart naar zijn smaak was.....

3 opmerkingen:

  1. Oh ja, het blijft leuk. Heb net ook weer kaarten op de bus gedaan naar Japan, Nieuw Zeeland en Oekraine. En als er weer een kaartje binnenkomt, maakt dat mijn dag ook weer goed.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Liesbeth,

    Leuk dat je op mijn blog langskwam en een berichtje achterliet.
    Leuk dat je me blijft volgen.
    Groeten, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Coucou,je viens de me promerner sur ton blog j'aime beaucoup!
    Je suis à potcrossing depuis le début et je reçois des cartes tous les jours,tu peux les voir sur mes blogs!
    Je vais certainement faire l'échange marque-pages hiver!
    Belle soirée
    J'aime beaucoup ton pays visité en 1990!

    BeantwoordenVerwijderen