woensdag 16 januari 2013

Avondsneeuwwandeling

Jeroen is geboren in de strenge winter van januari 1963. Hij is dan ook dol op koud winterweer. En wordt onrustig als de weerberichten het over sneeuwval gaan hebben. Ik ben geboren als brekebeen met osteogenesis imperfecta. Ik mag dus niet vallen, want dan breek ik wat. Dus ook ik wordt onrustig als de weerberichten het over sneeuwval hebben.............Echter, zo'n mooi fris dik pak sneeuw, op een doodstille avond in de Ternoise vallei, daar kun je niet over uitglijden. Jeroen stond de hele avond al te stuiteren, "gaan we nou, gaan we nou!" Het was heerlijk. Achter de  vallei weg zijn we het land ingelopen, de heuvel op. Het sneeuwde nog even flink door, des te mooier.De honden vonden het ook heerlijk.


Balade nocturne sous la neige

Jeroen est né l'hiver rigoureux de janvier 1963. Il adore l'hiver et le froid. Il devient fort agité quand les météorologistes parlent de chutes de neige. Moi, je suis née fragile, atteint de l'ostéogénèse imparfaite. (la maladie des os de verre) Si je tombe, j'aurai une fracture. Moi aussi je deviens fort agité quand les météorologistes parlent de chutes de neige......... Cependant, ce beau paquet de neige tout frais, au soir, dans la vallée de la Ternoise, n'est pas du tout glissant. Jeroen était très impatient toute la soirée. "On y va quand?!" La balade était magnifique! Nous avons monté la colline au-dessus la vallée. Il a neigé pendent toute la promenade. Les chiens étaient bien content également.


Vanochtend was het -12° en zag het er zo uit

Ce matin -12° la petite maison d'oiseaux

En achter  derrière


Deze is voor Jan en Trudy: oeps jullie mooie cadeau staat nog buiten. Hij is nu nog mooier !

 

Inmiddels schijnt de zon volop. Alles is zéér fotogeniek. Maar ik heb sneeuwfoto's genoeg van december 2009 zag ik net.Ik blijf dus lekker binnen bij de houtkachel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten