woensdag 27 februari 2013

Eerste keer


Er is een eerste keer voor alles. Zo was ik 2 weken geleden voor het eerst aanwezig bij een lezing. Het nieuwe museum Louvre-Lens organiseert allerlei lezingen en concerten. De serie lezingen van dit moment hebben als rode draad "hoe het begon" Omdat het Sint Valentijn was hebben ze (een beetje ver gezocht) gekozen voor het onderwerp: het begin van de poëzie en de liefde. Ik had geen idee wat ik kon verwachten. Ik dacht dat ze een stuk uit de Renaissance expositie zouden bespreken. Het was echter een heerlijk uurtje luisteren naar een zeer bevlogen spreker, de professor Michel Zink.


Hoogleraar in de Middeleeuwse litteratuur.


Ik ben dol op verhalen, en hij is een goed spreker. Iets meer illustraties had van mij gemogen. Ik concludeerde dat er tussen de Middeleeuwse verhalen en de soapseries uit onze eeuw weinig verschil is. Alleen het medium en de doelgroep zijn veranderd. De volgende "hoe het begon" lezing gaat over schrijven. Lijkt me ook leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten