maandag 9 april 2012

Grijze dag

Het voordeel van een regenachtige dag is dat ik veel kruissteekjes zet en er weer een lapje voor de Regenboogkussens klaar is.

L’avantage d’une journée de grisaille est que je fais beaucoup de petit points. J’ai pu finir un petit carré pour Les coussins Arc en Ciel


Bij dit ontwerp was het extra leuk om het plaatje al bordurend te zien ontstaan. Het was wel priegelwerk. Veel halve kruisjes. Ik had ook nog hele fijne stof moeten kiezen omdat het plaatje anders te groot zou worden.
Tussendoor heb ik mezelf wat afwisseling gegund. Ik maakte vorige week ook nog een bedank kaartje. Van moeder van Arno kreeg namelijk, na een verhuizing, 3 prachtige lappen borduurstof en diverse strengen garen.

C’était encore plus intéressant que d'habitude,de voir apparaitre l’image. J’ai pas mal dû fignoler . Beaucoup de demi-points. La toile est très fine aussi, sinon l’image serait devenu trop grand.  Pour la variation entre temps, j’ai fait une petite carte de remerciements pour la maman d’Arno. Après son déménagement elle m’avait donné 3 très belles toiles et des fils.


Eerder dit jaar maakte ik een kaart voor de 50e verjaardag van nicht en zeilliefhebber Petra. Veel kruisjes, maar erg leuk om te maken.

Plus tôt dans l’année j’ai fait une carte pour les 50 ans de notre nièce Petra. Grande amateur de la voile. Beaucoup de petits points, mais très agréable à faire.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten