donderdag 5 april 2012

Nederlands - Frans Français - Néerlandais

Ik lees tegenwoordig zowel Nederlandstalige als Franstalige boeken, al was het maar om mijn Frans nog te verbeteren. Nu heb ik bedacht dat ik mijn blog tweetalig zou kunnen maken. Dat dwingt me om ook Frans te schrijven én mijn vriendin Danielle in de Limousin kan dan meekijken. We spreken elkaar wekelijks over de telefoon, maar ik ben geen ras-babbelaar en vergeet vaak dingen te vertellen. Het laatste boek dat ik las :

Gekocht omdat ik eerder zo onder de indruk was van "de schaduw van de wind". Dit vond ik ook weer erg goed. Sommige stukken wel wat té luguber cq spannend voor mijn smaak.
Actuellement je lis des livres en néerlandais et en français. Au moins pour améliorer mon français. Je viens de penser pouvoir faire mon blog bilingue.  Cela me forcera également d’écrire en français. En même temps ça permettra mon amie Danielle dans le Limousin, de nous suivre. On se parle une fois par semaine au téléphone, mais je ne suis pas hyper bavarde et j’oublie souvent de raconter certaines choses. Le dernier livre que j’ai lu :

Je l’ai acheté parce que «  l’ombre du vent » m’avait beaucoup impressionné.  « Marina » m’a plu aussi. Même si certains épisodes étaient un peu trop lugubres ou prenant à mon goût.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten